منوی اصلی
موضوعات وبلاگ
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
لينک دوستان
پيوندهاي روزانه
نويسندگان
درباره

بـا تـوگـويـم ميهنــم ايـن بـار هـم گـل مـی کنـم آسمـانـت را پُـلِ پـروازِ سُنبـل مـی کنـم در سـرِ پيـری جـوان مـی گـردمـی همچـون بهـار کـوچـه بـاغـت را پـر از آواز بلبـل مـی کنـم جـاودانـه ميهنـم اين بـار هـم مـی سـازمـت چون درفـش کـاويـان هر جای می افرازمت همچـو رستـم می کَـنم ديـو پليـدی را ز جـای چـون فـريـدون شـوکـت ديـريـنه می پـردازمت با تـو مـام ميهنـم ديـرينه پيمـان می کنـم گـر که ايـرانـم نبـاشـد، تـرک ايـن جـان می کنم همچـو آرش بر پَـرِ البـرز جـان بـر کَـف بـه پـای کوهسـاران را پُـر از آواز ايــران می کنم بـا تـو گـويـم ميهنـم اين بـار هـم گـل می کنم با تـو گـويـم ميهنم ايـن بـار هـم گـل مـی کنـم
جستجو
مطالب پيشين
آرشيو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها
ایران جاویدان

 


زوپیر یا زوپیروس، نام سردار شجاع سپاه داریوش بزرگ است که نقش بزرگی را در پیروزی بابل بدست داریوش ایفا کرد.
ماجرای آن اینگونه است که در 522 قبل از میلاد، یک مغ بنام گئومات ادعا کرد که بردیا پسر کوروش است و با این ترفند و دروغ چند ماهی هم بر تاج و تخت ایران چیره شد تا اینکه داریوش بزرگ، همراه با شش نفر دیگر ( هفت تنان ) این دزد تاج و تخت ایران را کشتند و از آن پس داریوش پادشاه ایران زمین شد.
این رویدادها زمینه‌ای را فراهم نمود که ایران با بحرانهای پر شماری روبرو شود. یکی از این بحرانها، شورش « نبوکدرچره » که خود را پسر « نبونید » می‌خواند پادشاهی را در بابل به دست گرفت.

داریوش بزرگ شتابان با سپاهی بزرگ به سوی بابل تاخت ولی در آنجا با دفاع بابلی ها روبرو گردید و با اینکه سپاه داریوش شهر را محاصره کرده بودند ولی پدافند بابلی‌ها شکسته نمی‌شد و دروازه‌های شهر همچنان بسته مانده بود.
تا اینکه زوپیر پسر مگابیزوس ( یکی از هفت تنان )، سردار دلیر سپاه داریوش اندیشید که با بریدن گوش ها و بینی خود، از داریوش بخواهد که او، به این بهانه که داریوش او را تنبیه کرده است، پروانه و اجازه پناهنده شدن به بابل بدهد، تا از درون بابل سبب واژگونی شهر شود.

 

 

داریوش با دیدن گوش و بینی بریده زوپیر او را دیوانه خواند، ولی زوپیر در پاسخ گفت : چون او می دانسته است که داریوش با برنامه او همنگر و همفکر نخواهد بود، او را در برابر کار انجام شده قرار داده است.
زوپیر به بابل پناه آورد و بابلی ها با دیدن گوش ها و بینی بریده زوپیر باور کردند که داریوش او را تنبیه کرده است و از روی این که، زوپیر بتواند از داریوش انتقام بگیرد در اختیار او سپاهی قرار دادند تا با داریوش بجنگد.
زوپیر در چندین جنگ با سپاه داریوش پیروزی هایی بدست آورد و این پیروزی ها دیگر هیچ گمانی برای بابلی ها نمی‌گذاشت. آنها کاملا بر این باور بودند که زوپیر دشمن سرسخت داریوش بزرگ است.
ولی آنها در اشتباه بودند در لحظه موعود زوپیر دروازه های شهر بابل را به روی سپاه داریوش باز کرد و سپاه ایران پدافند بابلی ها را در هم شکست و
« نبوکدرچره » از بابل پا به فرار گذاشت.
سپاه داریوش، شاه دروغین را پیگرد کرد تا اینکه او را به کام مرگ فرستاد. داریوش بزرگ به پاس خدمتی که زوپیر انجام داد او را به ساتراپی بدون خراج بابل برگزید.




برچسب ها : زوپير سردار شجاع سپاه كوروش,

سرعین یکی از شهرهای کوچک استان اردبیل است که شهرتی جهانی دارد و هر کسی به این استان سرمی زند چند ساعتی هم که شده از این شهر و جاذبه های توریستی آن دیدار می کند. دراین گزارش شما را با آنچه مردم را به این شهر می خواند، آشنا می کنیم.




برچسب ها : چرا بايد سرعين زيبا را ديد؟, سرعين,

آیینی که نه حدیث وروایتی درشک وجهل وبی خردی دارد ونه مقیدات وشرعیاتی دست وپاگیروخدایش جز مهروعشق ودوستی نیست  وپیامبرش توهستی وفرزندان توودرسه کلمه نیکی درپنداروگفتاروکردارو۱۲فرمان خلاصه میشود.

مهربان ياران با سرفرازی و افتخار به جهانيان بگوئيد که اوستايی وزرتشتی هستيد
از ايران رنگارنگ و عراق و اسرائيل و افغانستان و تاجيکستان تا کردستان بزرگ و سرسبز و آتورپات و سيستان و بلوچستان سوخته تا ارمنستان و ديگر ستانهای جهان تا اروپا و آفريقا و آمريکا و چين  ما  اوستايی وزرتشتی هستيم بس است تقيه و خويشتنداری و همرنگ جماعت خشن و نادان و خودپسند شدن سالها پس از درگذشت پيامبر اسلام، تازيان که در هنگامه وجود پيامبرشان توانسته بودند بر تمامی قبايل و روستاهای شبه جزيره عربی چيره شوند، بر آن شدند تا با يورش به کشورهای همسايه، قدرت و ثروتشان را افزايش دهند. همچنين آنان به پيامبر قدرت و وحدت آفرينشان در لحظات پايانی زندگيش ارج و احترامی نگذاشتند. آنگاه که او در بستر مرگ از خويشان و يارانش خواست تا برايش برگی و قلمی بياورند تا او سفارش و وصيت خود را بنويسد، يارانش گفتند که او ديوانه شده و هذيان ميگويد. همچنين وقتيکه از جهان رفت، همه پيروانش پيکر او را رها کرده و به جنگ و دعوای خلافت او سرگرم شدند و برای دفنش کسی جز داماد و دخترش نبود. اين بی مهری تازيان گريبان شخصيتی را گرفته بود که همه داشت و نداشت تازيان از او آمده بود.....




برچسب ها : من آريائيم از نسل افتاب از شهد مهتاب,

آن قدر قداست دارد که اگر به نامش سوگند یاد کنند، مار از شکارش دست می‌کشد و چنان رابطه ژرفی با زرتشت دارد که می‌گویند مکان نیایش و عبادتش بوده و مزارش نیز همان جاست.
و به اندازه برفی که بر آن می‌بارد، حسناتی منظور می‌شود برای کسانی که آیاتی از قرآن را می‌خوانند (طبق روایتی از پیامبر).
شکوه سبلان، با دریاچه‌ای که در قله آن است تمام عیار می‌شود. دریاچه‌ای که در بیشتر ماههای سال یخ بسته است و می‌گویند در هنگام تابستان که یخ‌ها باز می‌شوند، گرداب عظیمی در آن پدید می‌آید که هر آنچه را در دریاچه وجود دارد به ژرفای تاریک و ناپیدای خود می‌کشاند.

 

برکه‌های فراوانی که در جای جای دامنه‌های سبلان پراکنده‌اند نشانی از قلب زندگی است که در آن اطراف می‌تپد و بی‌دلیل نیست که عشایر کوچنده شاهسون که در این نواحی روزگار می‌گذرانند از شادمان‌ترین مردم ایران قلمداد می‌شوند.

شرایط ویژه اقلمیی سبلان که از دو سو به وسیله توده‌های هوای سرد و مرطوب خزری و مدیترانه‌ای تغذیه می‌شود، موقعیت منحصر به فردی را برای آن رقم زده است.

سبلان از لحاظ منبع آبهای شیرین سطحی و زیرزمینی، پتانسیل بالای فعالیت‌های کشاورزی، پوشش گیاهی غنی، انواع آبهای معدنی گرم و سرد با خواص متفاوت درمانی حقیقتاً‌ یکی از عجایب ایران است.

 

 

موقعیت جغرافیایی

سبلان  که در ترکی آذربایجانی: ساوالان، در تالشی: سفلون تلفظ می شود ،  در شمال غرب کشور ایران و در استان اردبیل واقع است.

این کوه سومین قله بلند ایران و یک کوه آتشفشانی غیر فعال است. ارتفاع قله این کوه ۴۸۱۱ متر است و در بالای قله آن دریاچه کوچکی قرار دارد. سبلان به خاطر آبگرم‌های طبیعی دامنه کوه، طبیعت تابستانی زیبا و پیست اسکی معروف الوارس مورد توجه گردشگران می‌باشد.

در جبهه غربی قله سلطان و در کنار جانپناه سنگی به شکل عقاب به نام قارتال (در ترکی آذربایجانی به معنی عقاب) قراردارد که در طول زمان به نماد سبلان تبدیل شده‌است.این قطعه سنگ به شکل عقابی است که نشسته و سر را به جانب شرق چرخانده است.

 

 

کوه سبلان در شمال شرقی و در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشگین‌شهر واقع است. این کوه در طول جغرافیایی ۴۷ درجه و ۵۰ دقیقه شرقی و عرض جغرافیایی ۳۸درجه و ۱۷دقیقه شمالی قرار گرفته‌است. برای این کوه عظیم ۶۰ کیلومتر طول و ۴۵ کیلومتر پهنا تخمین می‌زنند و سطحی که به وسیله آن در آذربایجان قرار گرفته نزدیک به ۶۰۰۰ کیلومتر مربع است.







برچسب ها : سبلان عجائب ناشناخته ايران,

موضوع :
معماري و سازه هاي ايران باستان ,  , 

آقا محمد خان قاجار از سال 1193تا1211 هجری قمری یعنی نزدیک به 18 سال پادشاه ایران بود. او پایه گذار سلسله قاجاریه بود. وی در چهار سالگی به وسیله علیقلی خان ملقب به عادلشاه  برادرزاده نادر شاه و به سبب دشمنی که  با پدرش داشت اخته شد.

آقا محمد خان در جنگاوری توانا بود اما بیشتر شهرتش در تاریخ  را به خاطر ظلم ,ستم ,بی رحمی ,سنگدلی و جنایاتش به دست آورده است.شیوه کشتن آخرین شاه زند و قتل عام مردم کرمان و جنایات و غارت هایی که در گرجستان انجام داد از جمله اقداماتی است که از او به یاد گار مانده گرچه بسیاری در طول تاریخ به کفایتش گواهی داده اند

آقا محمد خان وقتی فهمید که کریم خان زند در حال مرگ است از شیراز و به همراه عده ای از ایل قاجار و افرادی دیگر به سرعت به تهران رفت . او بعد از قلبه به برادرانش که مخالف سلطنت او بودند به کرمان رفت و پس از نابینا کردن لطفعی خان  آخرین پادشاه زند و کشتن او اعلام پادشاهی نمود.

وي شب هنگام 21 شهر ذي الحجه 1211 ه.ق برابر 1797 ميلادي توسط 3 نفر از همراهان نزديك خود  در پناه آباد قره باغ ( شوشه ) كشته مي شود ، جسد وي هم اكنون در نجف اشرف مدفون است .

با مرگ آقا محمد خان ولیعهدش فتحعلی شاه به سلطنت رسید.

درباره اصل و نسب قاجارها اطلاعات درستی در دست نیست . اما اینطور که بر می آید آنها از نژاد ترک بودند.قاجارها ازترکان غربی بودندآنها ازدوره صفویه در تاریخ ایران پیدا شدند.وآن مطالبی که آنها را به مغولان منتسب می کند نامعتبر می باشد.

سلطنت قاجار به عنوان یکی از تاریک ترین دوران  ایران و مقطعی از تاریخ که دو قرارداد ننگین گلستان و ترکمانچای در آن امضاشد در طول تاریخ این سرزمین به ثبت رسیده است.علاوه بر این در این دوران امتیاز های بزرگی  به کشور های بیگانه داده شده ولی بدور از همه این ها ،امنیت در کشور حاکم نبوده نه تنها امنیت بلکه نبود عدم وجود نظم و قانون زندگی مردم را سخت می آزرد به طوری که کسی جرات بیرون آمدن در شب را نداشته و حتی برای رفتن از تهران به مشهد می بایست ابتدا به روسیه رفت و سپس از آنجا به مشهد رفت.

حتی اداره ‍ژاندارمری به دست سوئدی ها بوده و عدالتی وجود نداشته. پشتوانه ای برای سرمایه کشور وجود نداشته تا جایی که انگلیسی ها حق چاپ پول را داشتند.برخی کارشناسان دلیل توجه بیش از حد قاجار به فرنگ را نداشتن پایگاه مردمی این سلسله دانسته و معتقدند آنها به دلیل ترس از شورش های داخلی به بیگانگان پناهنده شدند.



تکاب یکی از شهرهای آذربایجان غربی است که به سبب غنای تاریخی و جاذبه های گردشگری فراوان همواره مورد توجه ایران دوستان بوده است.

تخت سلیمان معروفترین جاذبه گردشگری این شهر است که در فهرست آثار میراث جهانی یونیسف به ثبت رسیده است.اما این اثر بی نظیر تنها جاذبه تکاب نیست بلکه مهر موبد موبدان کشف شده در این ناحیه که بر روی آن نقوش اساطیری حک شده و همچنین در ستایش خدای آب (آناهیتا)و آتش است هم از دیگر جاذبه های این ناحیه است.

تکاب به معنای آب باریک و زمینی که آب کم و محدودی از آن عبور می کند می باشد باور مردم این ناحیه برآن است که ازآنجایی که تنها رود جاری در این منطقه "ساروق" می باشد این نام برروی این شهر گذاشته شده است.

تکاب دارای دو بخش مرکزی به نام های تکاب و تخت سلیمان است و 6 دهستان هم در این منطقه وجود دارد.بیشتر درآمد مردم این ناحیه از کشاورزی و دامپروری است و از صنایع دستی معروف این ناحیه می توان به فرش افشار اشاره کرد که به فرش آهنین هم مشهور بوده ودارای شهرت جهانی است در تکاب خیلی خانواده ها از راه فرش بافی امرار معاش می کنند.

فرش دستباف افشار نوعی سوغات این شهر هم محسوب می شود.




برچسب ها : تكاب, تخت سليمان وعجايب زادگاه زرتشت,

موضوع :
تاریخ ایران ,  , 

کلاچای یکی از شهرهای ساحلی استان گیلان در شمال ایران است که هم به کوه نزدیک است هم به دریا این شهر با جمعیت حدود 50.000 نفر در بخش کلاچای شهرستان رودسر قرار دارد.

اين شهر در كناره درياي زيباي خزر، خزري كه از آرامش او بسياري از مردان و زنان علي الخصوص جوانان نا آرام به آرامش مي رسند و غروبها به درد و دل گويي با او مي پردازند ، خزري كه قصه هاي پر غصه بسياري را در آرامش تمام مي شنود و كم سر به عصبانيت و طغيان مي گذارد كه طوفان او نيز ديدني است و آدمي را در حيرت فرو مي برد.

يقيناً اين شهر صبر و شكيبايي خزر را به ارث دارد كه در كمال بي توجهي به او، آرام و پر شكيب بر سر جاي خود محكم و ايستا، پا بر زمين دارد و به ادامه زندگي مي پردازد.




برچسب ها : كلا چاي طلاي گيلان,

موضوع :
معماري و سازه هاي ايران باستان ,  , 

یک - باور به يکتائی، مهربانی،دانائی، توانائی، نيکی و پاکی اهورامزدا معمار هستی بخش

 دوـ باور به شرارت اهريمن بدانديش و ناپاکی او و نبرد دائمی وی با اهورامزدا از طريق انسان وباور به نبرد پايدار پويائی نوپردازی با کهنه و خرافه پرستی و نيرنگ ودروغ و دشنام

سه ـ باور به پيام آوران خرد، عشق، آگاهی، روشنائی، بهزيسی، مهر، زندگی بخش و بهساز هستی از  مهر، ميترا، زرتشت تا سوشيانت، رهاننده،  بودا، مانی و مزدک و برای پاسداری از اندیشه اهورائی  و جاودان ماندن آن باور به سردار ( که پیر و مراد و استاد و راهبر پارسای دوران است ) و پس ازرایزنیها فرمان پایانی را فریاد میکند

چهار ـ باور به بازگشتی ديگر برای ياداشت و پادافره روانهای رها شده

پنج ـ باور به درستی و راستی با ياران و نيکی در پندار و کردار و گفتار برای جهانيان

شيش ـ باور به امشاسپندان    مهرورزان و مهرگستران

هفت ـ باور به پاک و نيک و به بودن گوهر آدمی از هر آئين و تيره و تبار و رنگ و جنس و ميهنی و آدمی پاکيزه ترين ـ مقدس ترين ـ گوهر هستی است و هيچ قداستی ورای او نيست

هشت ـ باور به نيکوکاری و دستگيری نيازمندان، ناتوانان و بينوايان و تلاش برای گسترش آسايش آرامش بهزيستی تندرستی راستی انسانسالاری برابری و آزادی و دادگستری و مهربانی و خردگرائی در جهان

نه ـ باور به پاکداری و پرستاری آب و هوا، خاک و آتش و بهداشت محيط زندگی

ده ـ باور به نيک انديشی و نيک نگری، نوپردازی نوخواهی با بزرگ داشتن انديشه ها و ابتکارات کودکان، نوجوانان و جوانان برای جامعه ای خردگرا و شهرياری انسان بر روی زمين

يازده ـ باور به برابری و يکسان بودن زن و مرد و گزينش آزاد همسر از سوی زن و يا مرد

دوازده  ـ باور به انديشيدن به آرامش، آرايش،آسايش و سود مردم و نفی اغراض و منفعت خواهی شخصی و ارج نهادن به تمامی باورمندان و باورها در معابد، نيايشگاهها و کانونهای بسته ی  باور و همبستگی و همراهی و همفکری با انديشه آراستگی ـ نظم ـ جهانی و دوری هر باور دينی در امور ديپلماسی و شهريگری و سياست جهانی



برچسب ها : 12فرمان اوستا,

پروفسور سمیعی گفت: استادی افتخاری دانشگاه علوم پزشکی تهران که امروز به من داده شده، بزرگترین افتخاری است که تاکنون کسب کرده ام.

به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور مجید سمیعی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت و اعطای حکم استادی وابسته دانشگاه علوم پزشکی تهران به وی اظهار داشت: به مغزهایی که در کشور خودمان هستند افتخار می کنم و تصمیم برای همکاری های مشترک علمی و تحقیقاتی را تصمیمی برای جهش بزرگ در پیشرفت علمی و دانش ایران می دانم.

وی با اشاره به اینکه عنوان می شود در رشت بدنیا آمده است، گفت: من در تهران بدنیا آمده ام و در اینجا بزرگ شده ام اما خانواده سمیعی اهل گیلان هستند از این رو برخی می گویند من در رشت بدنیا آمده ام.

سمیعی یادآور شد: من در تهران مدرسه رفته ام و پایه علم را از دانشگاه تهران فراگرفته ام. من از دانشگاههای بسیاری در سراسر دنیا عضویت هیئت علمی دریافت کرده ام اما استادی افتخاری دانشگاه علوم پزشکی تهران که امروز به من داده شده، بزرگترین افتخاری است که تاکنون کسب کرده ام.

وی گفت: این مراسم برای من یک مراسم تاریخی است و با وجود اینکه متخصص مغز هستم اما باید با قلب سخن بگویم. اینکه در شهری که بدنیا آمده ام عضو افتخاری بزرگترین دانشگاه آن شهر باشم بسیار من را خوشحال کرد و تشکر می کنم که در زمان حیاتم این افتخار به من داده شد.

رئیس انستیتو بین المللی علوم اعصاب هانور به تاریخچه جراحی اعصاب در ایران و حضور دو استاد بزرگ ایرانی در اروپا در این رشته اشاره و خاطرنشان کرد: جراحی اعصاب در ایران با پایه گذاری ابراهیم سمیعی و نصرالله مقتدر که از انگلستان و سوئیس آمدند و دانشجویان بسیاری را آموزش دادند، شکل گرفت.

سمیعی با اشاره به عملکرد مغز و شباهت با کار علمی گفت: باید به جوانان یاد دهیم که مغزها چگونه با هم ارتباط پیدا می کنند و مرکز علوم اعصاب در ایران نیز پس از تکمیل شدن در تاریخ بین المللی یگانه خواهد بود چرا که افتخار پیدا کردم با بهترین مغزهای دنیا در ایران ارتباط پیدا کنم.

وی با اشاره به آموزش بیش از هزاران نفر در رشته جراحی مغز و اعصاب و تشبیه عملکرد مغز با فعالیت گروهی گفت: خداوند انسان را با میلیاردها سلول مغزی بوجود آورده و برای اینکه بتوانیم کاری را درست انجام دهیم مهم این است که سلول های مغزی باهم ارتباط پیدا کنند و برای اینکه دو نفر هم بتوانند حرف همدیگر را بفهمند باید سلولهای مغزی آنها با هم ارتباط پیدا کند.




برچسب ها : پروفسور سميعي:به مغز ايراني افتخار ميكنم, ,

ز سیاهی به در آیم .
به صبوری بروم
رخت حماقت ز تن خود بگیرم
بروم پای بکوبم
بروم داد بر آرم
که منم ،
زاده ایرانی و ایران
بروم عشق بکارم
بروم مهر بجویم
که منم ،
زاده ایرانی و ایران
به سپیدیِ خدا مهر بورزم
به غریبی کسان گل بفرستم
همه را نیک ببینم
همه را نیک بجویم
همه را نیک بخوانم
و بگویم که منم
زاده ایرانی و ایران ..
...



درتصاویر حکاکی برسنگ های تخت جمشید هیچکس عصبانی نیست
هیچکس سواربراسب نیست
هیچکس را درحال تعظیم نمیبینی
هیچ وقت برده داری مرسوم نبوده
دربین این همه پیکرتراشیده شده
حتی یک تصویربرهنه وجود ندارد



قتی یک بازاریاب چینی ایرانیان را گرد مغز! می خواند ...

مطلب زیر ترجمه ی متنی است که تجربیات تجارت یک بازرگان چینی از طریق سایت (سایت تجاری چین) را بیان می کند که در وبلاگش تحت عنوان "مبحث بازاریابی موفق چینی و آموزش تجارت بازاریابان تازه کار چین" نوشته است که خواندنی و جالب است :




برچسب ها : سخنان يك بازرگان چيني درباره ايران,

موضوع :
تاریخ ایران ,  , 

درباره ديدگاه رسول خدا (ص) درباره ايرانيان مي توان گفت : طبق برخي روايات در قرآن آياتي وجود دارد كه اشاره به قوم ايران و ايرانيان دارد. از جمله. پيامبر هنگام تلاوت قرآن به اين آيه رسيد كه خداوند مي‌فرمايد:
« ... وَ إِنْ تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَيْرَكُمْ ثُمَّ لا يَكُونُوا أَمْثالَكُمْ»(11) يعني اگر روي برگردانيد (خداوند) جاي شما را به مردمي غير از شما خواهد داد كه مانند شما نخواهند بود. از آن حضرت پرسيدند: كساني كه اگر ما روي برگردانيم ،خداوند آن‌ها را به جاي ما قرار مي‌دهد، چه كساني هستند؟ رسول خدا در حالي كه بر دوش سلمان فارسي مي‌زد فرمود: «اين مرد و قوم او هستند.»(12)
در حديثي ديگر ابوهريره مي‌گويد: خدمت پيامبر نشسته بوديم كه سوره جمعه نازل شد. آن را براي ما تلاوت كرد و وقتي به آيه « و آخرينَ منهم لمّا يلحقوا بِهم»(13) رسيد، مردي پرسيد: آن گروه چه كساني‌اند؟ حضرت ضمن اشاره به سلمان فرمودند: «قسم به جان كسي كه جانم در دست او است! اگر ايمان در ثريا باشد،افرادي از اين گروه به آن دست مي يابند.»(14)
آيه ديگري در قرآن است كه طبق حديث نبوي از ايرانيان به عنوان پاسداران و نگهبانان دين ياد شده است. آيه مي‌فرمايد: «اگر اين قوم نسبت به آن (هدايت الهي) كفر ورزند (مهم نيست). زيرا كساني را نگاهبان آن ساختيم كه نسبت به آن كافر نيستند.»(15) شخصي از رسول خدا (ص) پرسيد: منظور از آن گروه نگهبان دين در اين آيه چه كساني هستند؟ فرمود: سوگند به خدا، اين گروه نگهبان، سلمان و قوم او هستند.»(16)
رسول خدا غير از احاديثي كه در تفسير آيات در مورد ايرانيان آورديم، بارها در مورد ايران و ايرانيان سخن گفته و از آن‌ها به نيكي ياد كرده است كه به چند مورد اشاره مي‌شود. پيامبر مي‌فرمايند «ايرانيان خويشاوندان ما اهل بيت‌اند ... »(17) در جاي ديگر مي‌فرمايند: "در بين مردم، مردم فارس بيش ترين سهم را از اسلام دارند."" خوشبخت‌ترين ملت غير عرب به واسطه اسلام مردم ايرانند."(18) درجاي ديگر ايرانيان را اهل بهشت مي‌نامد (19)




برچسب ها : نظر پيامبر درباره ايرانيان,

ایران ما به سواحل شمال ,مشهد و شیراز خلاصه نمی شود بلکه هزاران دیدنی مذهبی ,تاریخی و طبیعی در آن یافت می شود که شاید اسم آنها به گوش شما هم نرسیده باشد.


برای رسیدن به این زیبایی ها فقط کافیست چشم هایتان را باز کنید و به جستجو بپردازید .حتما شگفت زده خواهید شد.

در این مطلب شما را با 10 کوه برتر و دیدنی ایران آشنا می کنیم.
 
             
                 براي ديدن اين مطلب به ادامه مطالب مراجعه نمائيد.




برچسب ها : زيباترين كوه هاي ايران,

موضوع :
تاریخ ایران , معماري و سازه هاي ايران باستان ,  , 

کشور عزیزمان ایران کشوری در جنوب غربی آسیا در منطقهٔ خاورمیانه با ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ کیلومترمربع وسعت و بر پایهٔ آخرین آمار سرشماری سازمان ثبت احوال کشور در سال 1390 جمعیت ایران با احتساب مهاجرت ها بیش از 75 میلیون نفر است و پایتخت، بزرگ‌ترین شهر و مرکز فرهنگی، صنعتی و سیاسی این کشور تهران است.

پیشینهٔ آن را در اسطوره‌های کهن ‏ایرانی به آغاز تاریخ می‌رسانند ولی آغاز تاریخ سیاسی آن از آغاز شاهنشاهی مادها است.‏ ایران در شرق با افغانستان و پاکستان؛ در شمال شرقی با ترکمنستان، در بخش میانی شمال با دریای خزر، در شمال غربی با ‏جمهوری آذربایجان و ارمنستان؛ در غرب با ترکیه و عراق؛ و در جنوب با آبهای خلیج فارس و دریای عمان همسایه‌ است.‏‎

بیش از نیمی از ایران ‏کویری و نیمه کویری است. حدود یک سوم ایران نیز کوهستانی است و بخش کوچکی از ایران، شامل جلگهٔ جنوب دریای خزر و جلگهٔ ‏خوزستان نیز از جلگه‌های حاصلخیز تشکیل شده ‌است.‏ در سال ۱۳۱۶ ه. خ. ایران را به ده استان و در سال ۱۳۸۳ به سی استان تقسیم کرده‌اند.‏ استان‌های ایران عبارت از:‏ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان ‏رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و ‏بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد می باشند.

ایران امروزه از قومیت‌های زیادی از جمله: مازندرانی، گیلک، لر، آذری، کرد، بلوچ، ترکمن، عرب و تالشی تشکیل شده ‌است. در ایران ‏در حدود ۲۰ زبان و ۱۱۰ گویش زبانی رواج دارد و بزرگ‌ترین گروه های زبانی ایران را به ترتیب فارسی، ترکی آذربایجانی، کردی، گیلکی ‏و مازندرانی، بلوچی، تالشی و لری، عربی، ترکمنی، ارمنی، آشوری و غیره تشکیل می‌دهند. زبان رسمی ایرانیان فارسی است.

اما از تمام گفتنی های ایران که در این مختصر نمی گنجد بگذریم، زیبایی های کشور عزیزمان ایران بر هیچ کسی پوشیده نیست. ایران از لحاظ آب و هوایی یکی از منحصر به فردترین کشورهاست. اختلاف دمای هوا در زمستان میان گرمترین و سردترین نقطه گاهی به بیش از ۵۰ درجه سانتی گراد می‌رسد. با وجود این شرایط در هر گوشه ای از ایران مناطق زیبایی وجود دارد که هر کدام در نوع خود دیدنی و قابل توصیف است. در این ایمیل تصاویر گوشه ای از زیبایی ها و جاذبه های ایران را برای شما دوستان پرشین استار در نظر گرفته ایم که امیدواریم از تماشای آن لذت ببرید.

 

براي ديدن تصاوير به ادامه مطالب مراجعه نمائيد




برچسب ها : جاذبه هاي زيبا وديدني ايران,

موضوع :
معماري و سازه هاي ايران باستان ,  , 


دریافت کد رتبه جهانی سایت و وبلاگ